html документ
Звичайний текст можна пристосувати для відображення браузером за допомогою спеціальних позначок — тегів, сукупність яких разом із правилами їх використання називають мовою розмітки гіпертексту.
HTML (англ. HyperText Markup Language — мова розмітки гіпертексту) — це набір тегів та правила їх застосування для створення гіпертекстових документів.
Веб-сторінка являє собою створений мовою HTML документ, відображений у вікні браузера.
HTML не є мовою програмування.
html-документ
html-документ (html-файл) є текстовим документом, тому створити його можна в будь-якому текстовому редакторі.
Тег — це записана в кутових дужках < > позначка мови HTML, яку опрацьовує браузер.

Форматування тексту
У html-документі розмір і регістр символів, якими записано теги, не мають значення. Розмір і накреслення символів, що відображаються у вікні браузера, визначаються розміткою гіпертекстового документа.
Тегами мови HTML визначають вигляд об’єктів, зокрема текстових фрагментів, на веб-сторінці.
Теги бувають парними (контейнери) і непарними. Парний тег складається з відкриваючого і закриваючого тегів. Закриваючий тег починається символом «/».

Теги з помилками або такі, що не підтримуються використовуваним браузером, ігноруються.
Розглянемо значення деяких тегів форматування тексту:

Тег може містити атрибути — параметри, значення яких впливають на дію тега. Атрибути записуються після відкриваючого тега.
Зазвичай значення атрибутів беруть у лапки.
Ter <body> (рис. 21.3) з атрибутами text (колір тексту) і bgcolor (колір тла):

Розглянемо приклад застосування атрибутів (рис. 21.4).

Марковані та нумеровані списки
Для створення маркованого списку використовують тег <ul>.,.</ul> з атрибутом type, який задає вигляд маркера: "disk" — ·, "circle" — О або "square" — ■.
Для створення нумерованих списків використовують тег <ol>.</ol> з атрибутами type (тип нумерації:
"1" — арабські цифри, "А" — латинські літери, "І" — римська нумерація тощо) і start (задання початкового номеру арабськими цифрами). Елементи списку розмічають тегами <li>.</li>
(рис. 21.5).

Коментарі
Дописати коментар